الرئيسية / منوعات / محدش مننا مستعد يقابل ربنا.. شاهد: إعلامية مصرية تبكي على الهواء مباشرة .. وتطلب هذا الأمر من الجمهور !
محدش مننا مستعد يقابل ربنا.. شاهد: إعلامية مصرية تبكي على الهواء مباشرة .. وتطلب هذا الأمر من الجمهور !

محدش مننا مستعد يقابل ربنا.. شاهد: إعلامية مصرية تبكي على الهواء مباشرة .. وتطلب هذا الأمر من الجمهور !

الاحرار نيوز : بكت الإعلامية المصرية رضوى الشربيني على الهواء، خلال حلقة من برنامج “هي وبس”، الذي تقدمه على قناة cbc، عقب حديثها عن وفاة الفنان هيثم أحمد زكي.
وأشارت رضوى إلى أن الحياة ليس لها أي قيمة، وأن الموت قريب جداً منّا لكننا في غفلة عنه، وهيثم عانى من الوحدة في حياته وعند مماته، قائلة: “الحياة لهتنا عن إننا هنقابل ربنا وعن العبادة وإننا هنموت في أي وقت”.
وتابعت: ” أنا أولكم.. الحياة لهتنا عن أهالينا وإخواتنا وأحبابنا.. موت هيثم عمل صدمة في وشنا خلانا عندنا تأنيب ضمير وحاسين بالذنب تجاهه هو شخصياً.. كنا بنقول هو ممثل ليه هو ابن أبوه ويمكن كانت دي هي الوسيلة الوحيدة لكسب الرزق بعد أبوه وأمه ما ماتوا، لكن إحنا مارحمنهوش اللي كنا منعرفوش.. والناس اللي تعرفه مكنتش بتوده ولا بتسأل عليه”.
وتابعت: “محدش فينا مستعد إنه يقابل ربنا.. واحدة زيي المفروض إنها تكون محجبة مفروض نكون بنصلي ولا بنكذب ولا بنم ويكون في ود ومودة ورحمة.. بس مفيش.. أنا مش داعية إسلامية خالص على فكرة وهبدأ بنفسي، موت هيثم خلاني مش عارفة.. اللي يقدر يقرب من ربنا أكتر من كده يقرب، وأنا أولكم.. اللي يقدر يقرب يعمل ده لأن الموت قريب أوي”.
وأضافت: “الولد كان في مقابلة تليفزيونية بيقول أنا خايف أموت لوحدي ومات لوحده، رغم إنه كان عنده مساعد وخطيبته، هو تعب من الوحدة، متخلوش حد يموت لوحده متخلوش حد عايش يحس إنه وحيد، ودوا بعض واسألوا عن بعض”.

رضوى الشربيني تنهار بالبكاء على الهواء.. ليه اتخضينا من موت هيثم أحمد زكي

ليه اتخضينا من موت هيثم أحمد زكي

Posted by Radwa El Sherbiny on Friday, November 8, 2019

المصدر

المقال يعبر عن رأي الكاتب ولايعبر بالضرورة عن رأي فريق الآحرار نيوز

شاهد أيضاً

إبريق فخار

“تونس” المصرية تحتفل بمهرجان الفخار والحرف اليدوية

تحتفل قرية “تونس” بمحافظة الفيوم المصرية، للعام التاسع على التوالي، بمهرجان الفخار والحرف اليدوية، الذي …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.